۱۹ آذر ۱۳۹۸

فصل دوم ، بخش سوم: پیشرفت موثر:

حرف A در CAP ، نماد توسعه (پیشرفت ) احساسی کودک است . مربی برای موفق شدن در کارش موظف است تا بداند نیازهای عاطفی کودک در هر دوره ای چیست ، بعد از درک این مطلب می تواند در طول مدت تدریس سطح انگیزه آنها برای یادگیری افزایش دهد .

ما می توانیم پیشرفت احساسی و عاطفی را به چهار مرحله طبقه بندی کنیم : (به لطف روانشناس آمریکایی لارنس کولبرگ)

این چهار مرحله عبارتند از:

۱ – خوب خوب است بد بد است : ۳ تا ۶ سالگی . در این سن کودک دوست دارد تا دیگران راضی کند و به طور مطلق بداند چه چیز درست است و چه چیز غلط است، برای تقویت و ایجاد انگیزه در او باید بدانید برای کودک در این سنین آنچه مادر و پدر دوست دارند خوب است و آنچه آنها دوست ندارند بد است.

۲ – زرنگ مثل یک روباه: ۷ تا ۱۱ سالگی . این مرحله بسیار دشوار است زیرا در این مرحله کودکان ، اقتدارشان به چالش کشیده می شود . حتی اگر به دیگران و ما احترام بگذارند و وانمود کنند که صحبتها را درک می کنند . در نهایت به این باورند که روش بهتری برای انجام کارها می دانند و ممکن است سعی کنند شما را از این روی خود دور نگه دارند.

۳ – گفتن((آره)) (( بله)) ((چشم)) با لحن محبت آمیز: ۱۲ تا ۱۷ سالگی . در این دوره فشار روی همسالان و نوجوانان مشهود است. و مهم این است که با هر خصوصیت اخلاقی به عنوان بخشی از گروه پذیرفته شوند. بخاطر داشته باشید همانطور که در این سن کودکان نیاز به عضویت در گروه دارند نباید فردیت خود را از دست داده یا فراموش کنند.

۴ – گوش کردن به ندای وجدان: ۱۸ تا بزرگسالی . در اینجا فردیت موازی با ایجاد قوانین است و آنها به درستی متوجه این موضوع هستند که امکان رسیدن به موفقیت برای همه افراد برابر هست و هر پیشرفتی وابسته به میزان تلاش افراد است.

______________________________________________

تهیه و تنظیم : تانیا موسوی
مربی اسنوبرد

______________________________________________

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *