۲۵ آبان ۱۳۹۸

فصل دوم:بخش دوم

 

فصل دوم:بخش دوم:

جنبه های مختلف رشد شناختی کودک که باید در نظر گرفته شود عبارتند از:
• قابلیت های کلامی
• قابلیت های بصری
• درک مفاهیم خاص 
    Jean Piaget، یکی از برجسته ترین روانشناسان سوییسی بخش توسعه شناختی در کودکان را به چهار مرحله تشریح میکند:
    ۱٫ Sensori-motor:تولد تا ۲ سال. کودکان برای یادگیری از حس لامسه، طعم و مزه وبووبینایی و شنوایی استفاده میکنند. به شاگردان خود اجازه دهید به سادگی در برف بازی کنند این به آنها کمک خواهد کرد تا محیط اطراف خود را ارزیابی کنند و تخمین بزنند.
    ۲٫ :Pre-operational2 تا ۷ سال. در این مرحله کودکان اعتقاد دارند که جهان اطراف آنها وجود دارد اما اینکه آنهاچه کاری را دوست دارند انجام دهند مهمترین چیز است. یک کودک در این مرحله ممکن است گریه کند اگر به او گفته شود که نمیتواند کاری را که میخواهد انجام دهد.
    ۳٫ :Concrete operational7 تا ۱۱ سال.کودکان در این مرحله دیگر تمایلی به باور شخصیت های تخیلی  مثل پری دریایی ندارند،با این وجود قادر به تفکر فرضیه ای هستند مانند:تو در ترن هوایی هستی و باید راهت را ادامه دهی.  اگاه باشید کودکان بزرگتر در این مرحله نمیتوانند قدرت تخیل خود را دراین راه به کار گیرندو تر جیح میدهند تکنیکهای تصویری  را در هنگام  اسکی کردن خود استفاده کنند.
    ۴٫ :Formal operational11 سال و بالاتر. ۴مرحله نهایی زمانی است که افراد توانایی تفکر انتزاعی از خود بروز میدهند و  میتوانند منطقی نتیجه گیری کنند.گفته میشود برخی کودکان در واقع هرگز به این مرحله دست نمی یابندو در مرحله سوم باقی  میمانند.
_____________________________________________________________________________________
                                 تهیه و تنظیم: تانیا موسوی     
مربی اسنوبرد                                                     

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *