۰۱ فروردین ۱۳۹۸

فصل دوم:آموزش کودکان

 

 

فصل دوم:آموزش کودکان

 

    بخش اول:یکی از گروه های پراهمیت درآموزش اسنوبورد کودکان هستند. 
    مربیان  ممکن است ایده های مختلف در مورد نحوه تعامل با کودکان داشته باشند، زیرا همه ی آنان دوره کودکی خودرا سپری کرده اند.
 
    این فصل به شما می آموزد که رفتار با کودکان در هنگام آموزش اسکی چگونه باید باشد. پس در ابتدا باید مراحل مختلف روحی و فیزیکی برای درک اینکه چگونه کودکان پیشرفت می کنند را بیاموزید.
 
میتوان این مراحل را به سه دسته شناختی، عاطفی و روان شناختی تقسیم نمود.
به عنوان مثال استفاده از روش CAP کمک می کند تا درک بیشتری از کودکان داشته باشید
استفاده از این روش به مربیان کمک میکند تا انتظارات خود را از کودک متناسب کنند
نتیجه استفاده از این روش  برای هر کودک متفاوت خواهد بود، چرا که هر کودک در چگونگی رشدو سایر خصوصیات کودکانه با دیگری متفاوت است.
 
طرح درس شما
C در مدل CAP به مرحله شناختی کودک اشاره دارد
‘A’ به مرحله عاطفی کودک اشاره دارد. این است که چگونه آنها احساسات عاطفی خود را بروزمیدهند، چگونه
با خودشان ارتباط برقرار می کنند و چگونه با دیگران ارتباط برقرار می کنند.
 ‘P’به مرحله فیزیکی و روانشناختی کودک مربوط می شودبه این معنا که چگونه یک کودک بر اساس رشد فیزیکی خود حرکت می کند.
 
C در مدل CAP به نحوی که کودک فکر می کند اشاره می کند. مربی باید از توانایی ذهنی کودک مطلع شود و 
پس ازآن اطلاعات و مباحث درسی را بصورت بسیار ساده و به اندازه ای که برای کودک قابل درک باشد بیان کند.
 درست مانند آموزش بزرگسالان(مباحث رابه میزان قابل درک انتقال دهید) بسیار مهم است که در حین آموزش از میزان درک مطلب مطلع شوید. این می تواند به صورت شفاهی یا به سادگی با تماشا انجام شود تا ببیند آیا کودک آنچه که میپرسید را انجام 
یا توضیح میدهد یا خیر
 _________________________________________________________________________________________
تهیه و تنظیم : تانیا موسوی
مربی اسنوبرد
____________________________________________________________________________________________

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *