۲۵ آبان ۱۳۹۸

بخش دوازدهم(فصل اول):روشهای آموزش

بخش دوازدهم(فصل اول):روشهای آموزش:

     اگر شما به عنوان یک مربی، درک کنید که هنرجویان شما چگونه یاد می گیرند، می توانید با استفاده از روشهای مختلف آموزش، فرمت درس را تعیین کنید. سبک های انتخاب شده با توجه به تعداد و میزان توانایی هنرجویان متغیر است. در اینجا برخی از رایج ترین روش های مورد استفاده ذکر میشود:


فرماندهی:

    این روش زمانی استفاده می شود که مربی فرآیند یادگیری را کنترل می کند. این یک موقعیت مربی گرا است که مربی تمام متغیرها را کنترل می کند، مشخص کردن کجا و چگونه و ارائه همه بازخورد.
در مباحث ابتدایی این فرمت بیشترین تاثیر را در روند آموزش دارد، جایی که تمام مهارتهای یادگیری دانش آموز جدید است.


وظیفه/تمرین:

    این روش شبیه به یک نوع فرمان میباشد اما به گونه ای کمتر مربی گرا!بدین نحو که به هنرجویان یک کار نشان داده میشود و آنان مجازند به انجام آن به صورت جداگانه، با سرعت مور نظر خود و در محل انتخابی خود. این روش اجازه می دهد تاهنرجویان احساس استقلال کنند و به توسعه مهارت های خود بپردازند.


اکتشاف هدایت شده:

     این یک روش آموزشی هنرجو محور است. بدین صورت که مربی، دانش آموز را به سمت یک هدف یا نتیجه خاص هدایت می کند، بدون ارائه پاسخ و هنرجویان میباست خود دست به اکتشاف بزنند و هدف مورد نظر مربی را بیابند. مربی باید از سوالات یا سرنخ ها برای هدایت دانش آموز به سمت هدف مورد نظر استفاده کند.

 


نحوه مواجهه با مشکلات:

    این روش نیز یک سبک هنرجو محور است با این تفاوت که مربی،هنرجویان را با یک مشکل خاص که ممکن است راه حل های مختلف را ارائه دهد مواجه میکند تا در صدد حل کردن آن برایند این روش آموزشی زمانی استفاده می شود که یک مربی بخواهد تاکید کند که راه حل های مختلفی برای یک مشکل خاص وجوددارد،این یک روش ترویج اکتشاف، آزمایش و تطبیق پذیری است.

 


یادگیری متقابل:

  در این روش هنرجو محور، مربی جفت افراد را با یکدیگر متحد می کند.
  و به آنها یک کار را اختصاص می دهد. در این روش انجام کار، مشاهده و بازخورد بین افراد صورت می گیرد. این روش در روند یادگیری بسیار مؤثر است اما زمانی باید مورد استفاده قرار بگیردکه هنرجویان مقدار مشخصی از مهارتها را فراگرفته باشند.
    شایع ترین اشتباه مربیان بی تجربه و کم تجربه این است که با توجه به شیوه های ارتباطی و یادگیری شخصی خود، به آموزش بپردازند.و این باعث می شود برخی از دانش آموزان متوجه شوند که کل درس چیست و برخی دیگر نه!!یک مربی با تجربه و حرفه ای، سبک خود را با توجه به شناختش از هنر جومطابقت خواهد داد.
و این به منظور بهبود وضعیت، و در نتیجه یک درس آموزنده، سرگرم کننده و به یاد ماندنی است.

 

 

__________________________________________________________________

تهیه و تنظیم: تانیا موسوی

مربی درجه ۲ اسنوبرد

 

 

 

 

_____________________________________________________________________

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *