۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

سلام بر خورشید

      همانطور که در مقالات قبلی گفته شد یوگا به تمرینات ذهنی و بدنی گفته می شود و در سبک های مختلف این رشته تمرین می شود ( شیواناندا ، هاتایوگا ، آشتانگا یوگا ، ساتیاناندا ، پاور یوگا و …) که در رشته های مختلف از سطح مبتدی تا حرفه ای میتوان از این تمرینات برای دستیابی به فاکتورهای بالا استفاده کرد .

     در ورزش اسکی ورزشکاران از سطح مبتدی تا حرفه ای به تعادل ، انعطاف ، استقامت و قدرت عضلانی بیشتر از فاکتورهای دیگر احتیاج دارند که با تمرینات یوگا به عنوان تمرینات مکمل در کنار این رشته می توان این فاکتورها را تقویت کرده یا افزایش داد.
در مقاله قبلی صحبت از سیکل سلام بر خورشید شد

    این سیکل شامل سری حرکات ( تعدادی آسانا ) متصل به هم است که بدن را از لحاظ فیزیکی آماده و به اصطلاح گرم کرده و برای شروع هر فعالیت بدنی ، خصوصاً اول صبح که بدن خواب است و گردش خون کند بوده و طول عضلات کوتاه است بسیار مناسب است .
    اگر این تمرینات با طلوع خورشید انجام شود میتواند انرژی دوچندانی را به جسم داده و گرمای عمومی بدن را بالا برده و جسم را آماده یک روز پر چالش کند .

    اسکی بازان که معمولاً صبح زود از خواب برخاسته تا قبل از طلوع خورشید یا همزمان با طلوع خورشید در پیست حضور داشته باشند می توانند از این سیکل بهره زیادی ببرند .

    انجام این سیکل انعطاف کافی را به جسم داده و ذهن را آماده فعایت می کند و فشار و تنشهای مضر را از عضلات می گیرد و توصیه می شود قبل از خارج شدن از خانه و پوشیدن لباسهای اسکی ۵-۳ مرتبه این سیکل را انجام داده و نتیجه آن را خودتان ببینید .

________________________________________________________________________                             تهیه و تنظیم : شادی نوروزی

مربی یوگا

 

 

 

________________________________________________________________________

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *