۲۵ آبان ۱۳۹۸

بخش هشتم(فصل اول):ارائه اطلاعات

 

بخش هشتم(فصل اول):ارائه اطلاعات

      هنگامی که اطلاعات را ارائه می دهید، آن را روشن، مختصر و به خوبی سازماندهی کنید.
دانش آموزان باید درک کنند که چرا از آنها خواسته می شود تا کاری را انجام دهند در هنگام آموزش سبک های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید(در هنگام آموزش هر حرکت را هم توضیح دهید هم نشان دهید) تا فرایند تدریس را برای هنرجویان قابل فهم کنید،این مسئله حیاتی و مهم است،
مواردی که میتوانند مانع یادگیری بشوند:سرد بودن هوا
ترس از شیب، خستگی،اختلاف زبانی،…

ملاحظاتی که در هنگام ارائه اطلاعات باید بدان توجه داشته باشید:

 

ارتباط کلامی
     از ابتدای درس شما باید از نحوه ی ارتباط خود با گروه اطلاعاتی داشته باشید. و در فرآیند آموزش به برخی از نکات کلیدی دقت کنید:

• نکات را به صورت شفاف و به سادگی توضیح دهید.
• در نظر داشته باشید که هنرجویان شما دارای پیش زمینه ها و دیدگاههای مختلفی با یکدیگر هستند.

• از بکار بردن اصطلاحات و مخخف کردن جملات اجتناب کنید.
• به بازخوردها توجه کنید و آنهارا مورد تشویق قرار دهید.


ارتباطات غیر کلامی
    ارتباط غیر کلامی یک جنبه از درس شما است که باید از آن آگاهی داشته باشید.
واکنش گروه شما ممکن از چیزهایی مختلفی تاثیر بپذیرد،مانند لحن و تن صدا، لبخند، ارتباط چشمی، و غیره

 

لبخند
     اگر دهانتان محکم بسته باشد ناخوشایند است ، زیراهنرجویان ممکن است خجالت کشیده و احساس کنند که شما آنها را دوست ندارید،یک لبخند کمک می کند تا آنها را در شرایط راحتی قرار دهید و اجازه می دهد تا آنها را بدانند که شما مایل هستید به آنها کمک کنید.


لحن و تن صدا
     شما می توانید با تن صدای خود به یک کلمه معانی مختلفی بدهید،یک صدای سرد،پیامی دوستانه را بصورت منفی انتقال می دهد.

 

ارتباط چشمی
    برقراری ارتباط چشمی مثبت به هنرجویان نشان میدهد که شما تا چه حد به آنها علاقه مند هستید.اما درنظر داشته باشیداین ارتباط بصورتی باشد که هنرجو احساس راحتی کند.
تفاوت های فرهنگی مختلفی در مورد ارتباط چشمی وجود دارد. آگاهی ازاین تفاوت ها به جلوگیری ازبروز سوء تفاهم ها کمک می کند.
عینک های آفتابی، ماسک های صورت و موها که روی صورت آمده
اغلب یک مانع بزرگ برای برقراری ارتباط است

 


حالت بدن
     در هنگام آموزش،حالت دفاعی نداشته باشید(دستهای جلوی دهان نباشد،دست به سینه نباشید،اخم نکنید)حالت بدن شما این امکان را به اطرافیان میدهد که بتوانند با شما احساس راحتی بکنند.


فضا
     فضای شخصی، فاصله فیزیکی است که ما از دیگران نگه می داریم.میزان راحتی در فرهنگ های مختلف و بین  جنسیت های مختلف متفاوت است،میزان شناخت و نزدیکی شما با افراد بر این مسئله تاثیرگذار است.

یادگیری سبک های آموزشی
     شمابه عنوان یک مربی باید درک کنید که چگونه هنرجویان شما مهارت های جدید را می آموزند،نحوه آموزش شما بسته به تعداد و سطح مهارتی هنرجویان قابل تغییر میباشد.

 

______________________________________________________________________

تهیه و تنظیم : تانیا موسوی

مربی درجه ۲ اسنوبرد

T.moosavi@skimag.ir

 

 

______________________________________________________________________

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *