۲۹ شهریور ۱۳۹۸

آناتومی در اسکی

 

 

نقش عضلات اصلی در اسکی

چه عضلاتی نقش اصلی را در اسکی آلپاین بازی می کنند؟

      اگر این سوال را ۵٠ سال پیش می پرسیدید جواب کاملا متفاوتی دریافت میکردید. در گذشته قدرت تنها فاکتور مهم در اسکی بود. زمانیکه اسکی های قدیمی متداول بود عضلات چهار سر ران نقش اصلی در اسکی داشتند. با ابداع اسکی های انحنا دار تمامی شرایط تغییر کرد. در حال حاضر فاکتور اصلی در اسکی به جای قدرت ، تعادل دینامیکی می باشد. به همین علت عضلات اصلی در اسکی نسبت به گذشته تغییر کرده است.

     با اینکه تمامی عضلات بدن در اسکی نقشی هر چند کوچک دارند اما عضلات ران ، لگن و پا نقش شروع کننده و اصلی در اسکی دارند.

     عضلاتی که نقش اصلی را در اسکی بازی میکنند ، عضلات شروع کننده میگویند. این عضلات شامل عضلات ران ، لگن و پا می باشد. هدف طراحان تمرینات بدنسازی در حال حاضر به این عضلات معطوف می باشد.

     برای شروع فصل اسکی جدید بدنسازی بسیار مهم می باشد . برای انجام بدنسازی مؤثر ، شناخت عضلات درگیر در اسکی دید کاملی از نحوه فعالیت این عضلات را داده و طراحی حرکات بدنسازی با درگیر شدن عضلات مرتبط با اسکی ، نتیجه موثری در پی خواهد داشت. در نتیجه قبل از شروع بدنسازی اسکی عضلات درگیر در اسکی و نحوه عملکرد  آنها معرفی خواهد شد. 

     در ادامه مطالب بعدی معرفی کلی از عضلات در گیر در اسکی و عملکرد آنها و سپس تمرینات بدنسازی در خصوص تقویت این عضلات انجام خواهد شد و در پایان مطالبی پیرامون نحوه گرم کردن این عضلات ، قبل از اسکی عنوان خواهد شد.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *