۲۹ شهریور ۱۳۹۸

حرکات تعادلی

 

مترسک

این وضعیت آماده سازی مناسبی برای انجام آساناهای تعادلی می باشد. در اینجا سعی می شود ترتیب حرکات  از راحت به سطحهای بالاتر انجام شود .

  • ابتدا در وضعیت تاداسانا (شیوه صحیح ایستادن ذکر شده در مقاله قبل) بایستید.
  • وزن را بر روی کف یک پا ببرید و زانوی آن را قفل کنید، پای دیگر را که سبک شده است از زانو خم نمایید و بالا بیاورید تا تقریبا ۹۰ درجه شود.
  • ابتدا می توانید با کمک دستها پا را نگه دارید. دستها را زیر زانو قلاب کنید. و تقارن بدن را حفظ نمایید

  • پس از حفظ کامل تعادل دستها را از طرفین در خط شانه ها باز کنید و توقف نمایید. به یک نقطه ثابت روبرو خیره شوید تا بتوانید تعادل خود را حفظ کنید.

 

 

 

 

 

 

 

  • حرکت را با سمت دیگر انجام دهید.

وضعیت تعادلی دیگری که می تواند پس از این حرکت انجام دهید بغل کردن پا مانند سینی چای می باشد. مراحل ۱ و ۲ که بالا توضیح داده شده را انجام داده. سپس ساق پا را که از زانو خم شده است موازی زمین کنید. با یک دست زیر زانو و با دست دیگر زیر مچ پا یا لبه خارجی کف پا را بگیرید. سپس قرینه وضعیت را انجام دهید.

فواید کلیه وضعیتهای تعادلی:

  • تقویت مفاصل و عضلات پا
  • ایجاد هماهنگی بین ذهن، جسم و تعادل بدن
  • افزایش تمرکز

تالیف : مهرناز زمانی

مربی یوگا

 

 

 


 

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *