۰۱ آبان ۱۳۹۸

یوگا برای اسکی بازان

 

 

      شاید در ابتدا تصور کنید که یوگا فقط کشش می باشد. اما با تجربه کردن آن دریافت می کنید که شامل استقامت و قدرت نیز است.

      هر چقدر بیشتر یوگا کنید اثرات مثبت آنرا بیشتر دریافت می کنید. هنگام یوگا باید به دو عامل توجه کنید: تنفسها و بدن و این تمام قوای مغز رو می گیرد در نتیجه سرگردانی ذهن شما را متوقف می کند. با حداقل نیم ساعت یوگا در هر روز می توانید با حضور در لحظه حال زندگی کنید. اسکی هم همین حس را برای من دارد. وقتی اسکی می کنم متمرکز هستم. اما به محض اینکه ذهنم به مسائل دیگر به غیر از وضعیت بدن و نفسهایم مشغول بشود احساس زمین خوردن یا حداقل اشتباه اسکی کردن می کنم.

      در اسکی هم مانند یوگا داشتن توجه، حضور و قدرت ضروری است. هر دو نیازمند تمرکز کامل ذهن و توجه بسیار بر روی بدن هستند.

      هنگام اسکی چه چیزی میتواند این مهم را در هر تغییر جهت و پیچ، هر بالا و پایین رفتن و سرازیر شدن از هر شیب اجرایی کند؟

      چه عاملی می تواند سوزش عضله چهارسر ران، درد شانه، گرفتگی گردن، خشک شدن کمر و تجربه های ناخوشایند بعد از اسکی که همه آنها را تجربه کرده ایم را متوقف کند؟

     راه حل و پاسخ تمام این سوالات یوگا کردن قبل و بعد از اسکی است. حتی یوگا کردن در پیشرفت و ارتقا سطح اسکی شما بسیار موثر است.

     هدف ما در این بخش از سایت skimag معرفی آساناهایی از یوگا به منظور پیشگیری از آسیب، درد و گرفتگی ناشی از اسکی و بالا بردن آمادگی بدن برای اسکی کردن بهتر شما است. پس با این بخش همراه باشید.

_____________________________________________________________________________

تهیه و تنظیم : مهرناز زمانی 

مربی یوگا 

 

 

_____________________________________________________________________________

 

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *